تكنيكهايي براي معلمين و والدين
× از دانشآموزان سؤال بپرسيد و آنها را در بحث وارد كنيد.
× از هرم اطلاعات استفاده كنيد. يادگيري داراي لايههايي است و ميبايست مفاهيم پيشرفتهتر بعد از فراگيري مفاهيم پايه صورت گيرد.
× در كنار لذت بردن از بازيهاي كامپيوتري روش حل مسآله و بسياري از مفاهيم ديگر را بهتر ميتوان آموخت.
× از قانون 80 به 20 پيروي كنيد.
طبق قانون 80 به 20، يادگيري 20 درصد از مفاهيم نياز به صرف 80 درصد وقت و انرژياي دارد كه براي مفاهيم ديگر اختصاص ميدهيم؛ لذا بايد هنگام برنامهريزي به اين نكته توجه داشت.
× براي مفاهيم قصه پردازی كنيد!
مثلا اتم را منطقهاي گانگستري در نظر بگيريد كه در آن پوتون و نوترون همسايهي همديگر بوده، با هم رقيباند و لذا هرگز در محدودهي هم وارد نميشوند.
× فراتر از برنامهي درسي مدرسه و دانشگاه برويد.
× با ابزارهاي يادگيري كه امروزه موجود است حتي يك فرد 60 ساله هم ميتواند رياضي را در حد دانشگاه فرا بگيرد. لذا هر مطلبي را كه لازم ميدانيد يا علاقه داريد، بياموزيد.
× از دانستههاي خود عملا استفاده كنيد.
مثلا در آموزش رياضي بهتر است دانشآموزان مفاهيم چهارگانهي رياضي را براي اندازهگيري مواد لازم براي پخت كيك به كار ببرند